pondelok 18. októbra 2010

Lávka a Štvanice ako park

Lávku bude využívaná ako prepojenie dvoch mestských častí teda dopravne a ako prístup na Štvanicu (park) a teda rekreačne.

Pre migrujúcich chodcov je rozhodujúci čas dochádzky do ich destinácií. V tomto prípade je daný časom za aký je možné sa dostať z Karlína na Holešovice mestskou hromadnou dopravou. Tento časový limit je približne 20 minút. Z jednoduchej analýzy vyplýva, že tento limit pokrýva iba malú časť územia a tak migračný charakter nie je výrazne dôoležitejší ako funkcia spojky ostrova-parku a mestských častí. V súčasnosti existuje iba jediné napojenie v západnej časti cez Hlávkov most. Novou lávkou by Karlín a Holešovice získali nový park.

Od hlavnej osi vstupu do Tržnice pomedzi 2 stromy na nábreží a 2 najvyššie stromy na Štvanici sa výrazne uplatňuje priehľad na Vítkov a Žižkov. Lávka by mala túto kompozičnú danosť využiť a akoby viesť chodca či cyklistu týmto smerom. Z Karlína je avšak najvýhodnejšie napojenie na Zábranskú ulicu. Týmto riešením prepojení a zohľadnením faktu, že lávka by nemala byť majoritne migračnou je návrh dvoch navzájom posunutých lávok adekvátny. Na štvanici tak vznikne medzi nimi park, ktorý bude ako migračným cieľom tak aj migračným koridorom.

Je možné využiť priestoru pred vstupom do Tržnice a vytvoriť tam podchod, ktorý by vyústil na nábreží už ako lávka a umožnil takto jednoduchý prechod cestnou komunikáciou a zároveň zaujímavo a náhle odhalil divákovi krásnu krajinu rieky, ostrova a mesta. ktorý je ukrytý za mohutnými stromami a pri Tržnici je málo vnímateľný..










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára